Change Makers

Trije umetniki z okvaro vida so v okviru kampanje Change Makers ustvarili avdio-vizualno predstavo, s katero želijo osvetliti izzive, s katerimi se soočajo ljudje, ki so izgubili vid.

Z okvaro vida živi kar 2,2 milijarde ljudi po vsem svetu1. Za boleznimi mrežnice danes trpi več ljudi kot kadarkoli doslej2,3

Izguba vida ima lahko uničujoče posledice za življenje, saj lahko oteži tudi najpreprostejša opravila, kot so hoja, vožnja in hranjenje. Okvara vida vpliva tudi na dobro počutje, socialno vključenost in kakovost življenja4. Kljub težavam, s katerimi se soočajo te osebe, obstaja mnogo zgodb o upanju, pogumu in zmagi. Kako je torej živeti s slabovidnostjo, kakšni so občutki in s kakšnimi izkušnjami se soočajo?

S kampanjo Change Makers želimo povečati ozaveščenost o tem, kako izguba vida vpliva na vsakdanje življenje posameznika. Trije nadarjeni umetniki z okvaro vida – Dave Steele, Rachel Gadsden in Baluji Shrivastav  – so skupaj ustvarili avdiovizualno predstavo, ki vključuje poezijo, slikanje in glasbo. 

Glasbo je napisal, izvedel in orkestru Inner Vision Orchestra dirigiral Baluji Shrivastav, nosilec naziva častnik britanskega imperija. 

Predstava prikazuje vpliv izgube vida na življenje – izkušnje, občutke ter pogumno in vztrajno premagovanje izzivov.

Cilj kampanje Change Makers je predstaviti skupnosti slepih in slabovidnih, izkušnje in izzive oseb z izgubo vida. Kampanja posledično daje priznanje posameznikom, ki so prispevali k skupnosti slepih in slabovidnih, in upamo, da bomo z njo oblikovali prostor za solidarnost, deljenje izkušenj in diskusijo o zdravju oči.

V podjetju Roche smo predani iskanju rešitev za izzive, ki jih prinaša izguba vida, tako kot si zanje prizadevajo oftalmologi. V oftalmologiji je bil v zadnjem desetletju dosežen velik napredek, vendar je treba storiti več za promocijo zdravja oči, za preprečevanje bolezni ter zdravljenje in rehabilitacijo ljudi, ki so izgubili vid.

Cilj kampanje Change Makers je opozoriti, kako okvara vida vpliva na življenje. Osredotočili se bomo tudi na posameznike, ki so gonilna sila napredka na tem področju in sprožajo pozitivne spremembe. To so ljudje z boleznimi mrežnice in njihovi bližnji, znanstveniki, oftalmologi, zagovorniki pacientovih pravic, regulatorni organi in vsi drugi, ki si prizadevajo za pozitivne spremembe v življenju ljudi z okvaro vida in na katere to vpliva. 

Pridružite se nam pri obeleževanju kampanje in dejavnostih za večjo ozaveščenost o tem, da je treba storiti več na tem področju. 

References

  1. Svetovna zdravstvena organizacija, Blindness and vision impairment, Factsheet, februar 2021:

  2. Cheloni R, Gandolfi SA, Signorelli C, et al. Global prevalence of diabetic retinopathy: protocol for a systematic review and meta-analysis. BMJ Open. 2019; 9:e022188. doi:10.1136/bmjopen-2018-022188.

  3. Wong WL, Su X, Li X, et al. Global prevalence of age-related macular degeneration and disease burden projection for 2020 and 2040: a systematic review and meta-analysis. The Lancet Global Health. 2014; 2(2): e106-e116.

  4. The Lancet Global Health Commission on Global Eye Health: vision beyond 2020. Objavljeno na spletu 16. februarja 2021

M-SI-00000500, Informacija pripravljena v maju 2022.

KontaktPo svetulinkedinfacebooktwitterinstagramyoutubeRešitveZaposlitevRoche v SlovenijiObvestilo o obdelavi osebnih podatkovPravno obvestiloObvestilo o zasebnosti za farmakovigilanco, medicinska vprašanja in pritožbe na izdelke